| IEŠKOKITE KATALIK KNYGYNUOSE:
Popieius BENEDIKTAS XVI
Enciklika DEUS CARITAS EST apie krikionikj meil
Kaunas: Katalik interneto tarnyba, 2006. – 64 p.
PRATARM
1. „Dievas yra meil, ir kas pasilieka meilje, tas pasilieka Dieve“ (1 Jn 4, 16). Šiais Pirmojo Jono laiko odiais nepakartojamai aikiai atskleidiama krikioni tikjimo erdis – krikionikasis Dievo paveikslas ir i to kylantis mogaus ir jo kelio paveikslas. Be to, toje paioje eilutje Jonas mums pateikia, taip sakant, glaust krikionikojo gyvenimo formul: „Mes painome ir tikjome meil, kuria Dievas mus myli“.
tikjome Dievo meil – taip krikionis gali ireikti svarbiausi savo gyvenimo pasirinkim. Apsisprendimui tapti krikionimi pradi pirmiausia duoda ne etinis siekis ar kokia nors didi idja, bet susitikimas su tam tikru vykiu, su Asmeniu, atverianiu gyvenimui nauj horizont ir sykiu duodaniu tvirt krypt. Savo evangelijoje Jonas t vyk apibdino iais odiais: „Dievas taip pamilo pasaul, jog atidav savo viengim Sn, kad kiekvienas, kuris j tiki, <...> turt aminj gyvenim“ (3, 16). Pripaindamas, kad meil yra svarbiausia, krikioni tikjimas perm tai, kas buvo Izraelio tikjimo branduolys, bei suteik tam branduoliui naujo gilumo ir platumo. Tikintis izraelitas kasdien melsdavosi Pakartoto statymo knygos odiais, kuriuose, jo akimis, gldjo jo gyvenimo erdis: „Klausykis, Izraeli! Viepats yra ms Dievas, vien tik Viepats. Mylsi Viepat, savo Diev, visa irdimi, visa siela ir visomis jgomis“ (6, 4–5). Jzus sakym mylti Diev ir Kunig knygoje pateikt sakym mylti artim: „Mylsi savo artim kaip save pat“ (19, 18; plg. Mk 12, 29–31) sujung vien priesak. Kadangi Dievas pamilo mus pirmiau (plg. 1 Jn 4, 10), meil dabar yra ne tik „sakymas“, bet ir atsakas meils dovan, su kuria Dievas skuba mus pasitikti.
Pasaulyje, kur su Dievo vardu kai kada siejamas kertas ar net pareiga neksti bei smurtauti, i inia labai aktuali ir neabejotinai reikminga. Todl ioje savo pirmoje enciklikoje noriu kalbti apie meil, kuri mums dovanoja Dievas ir kuria turime pasidalyti su kitais. Šitai jau irykina dvi dideles artimai susijusias enciklikos dalis. Pirmoji dalis yra labiau teorin: joje – savo pontifikato pradioje – norjau aiktn ikelti kai kuriuos svarbius dalykus apie Dievo meil, kuri jis slpiningai ir maloningai rodo mogui, taip pat atskleisti vidin ios meils ry su mogikosios meils prigimtimi. Kita dalis yra konkretesn, nes joje kalbama apie artimo meils sakymo banytin vykdym. Tema yra labai plati; taiau isamus jos aptarinjimas pranokt ios enciklikos tiksl. Trokdamas i naujo paadinti pasaulyje mogikj atsak Dievo meil, pabriu kelis svarbiausius elementus...
BENEDICTUS PP. XVI |